Łukasz Kozłowski
DSC_0149.JPG
DSC_7786_m.jpg

Podobnie jak większość uczestników wyprawy jestem studentem astronomii na UW. Obecnie jestem na piątym roku i piszę pracę magisterką pod tytułem "Układy podwójne obiektów zwartych w gromadach". Choć praca jest teoretyczna, to nie znaczy to wcale, że nie spoglądam w niebo…

Najwspanialszym wydarzeniem jakie można zobaczyć na niebie jest zaćmienie Słońca. Dlatego też gdy w zeszłym roku znajomi zapytali mnie, czy miałbym ochotę pojechać na Syberię i zobaczyć to niezwykłe widowisko bez zastanowienia odpowiedziałem "OK. Przekonaliście mnie." W ten sposób znalazłem się 1 sierpnia 2008 roku w Nowosybirsku. Tak samo odpowiedziałem teraz, gdy padło magiczne hasło "Zaćmienie Słońca - Chiny"

Podczas zaćmienia zajmę się robieniem szerokokątnych zdjęć nieba (w miarę możliwości także obiektywem typu "rybie oko", który zapewnia pole widzenia 180 stopni).

Kontynuując opowieść o tym kim jestem chciałbym dodać, że oprócz astronomii moją pasją jest programowanie. Żeby się rozwijać w tym kierunku studiuję zaocznie Informatykę w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Obecnie zajmuję się również pisaniem oprogramowania dla autonomicznego robota mobilnego w firmie Robotics Inventions. Moim zadaniem jest w tej chwili napisanie sterowników do poszczególnych urządzeń (silniki, gps, kompas cyfrowy, itp.) i zintegrowanie całości do w pełni działającego systemu. Później przyjdzie pewnie kolej na sztuczną inteligencję :)
Zajmuję się również popularyzacją nauki poprzez pracę w Centrum Nauki Kopernik.